Vi tilbyder

Hovedopgave -16

Holdtræning

Det er videnskabeligt bevist, at holdtræning er effektiv til at nedsætte dine smerter. Vores hold har fra 3-6 deltagere alt afhængig af holdets fokus og deltagernes problemstillinger.

De små hold giver fysioterapeuten mulighed for at yde en optimal superviseret træning med fokus på hver enkelt deltager. Det giver stor tryghed og sikkerhed for deltagerne.

Holdtræningen foregår på faste tidspunkter hver uge. Det er altid den samme fysioterapeut der underviser de respektive hold.

Henvisning og vederlagsfri holdtræning

Du får tilskud fra den offentlige sygesikring til holdene, når du har en henvisning fra egen læge. Hvis du samtidig er medlem af sygeforsikringen Danmark, får du yderligere tilskud.

Hovedopgave -14

Fysioterapi

Den fysioterapeutiske behandling bygger  på en grundig undersøgelse. Gennem dialog med patienten, forsøger vi at klarlægge årsagen til problemets opståen. Forskellige faktorer som, kost, træning/øvelser og livsstil generelt vil blive taget med som en helhedsvurdering. Efter undersøgelsen lægges et fælles mål og en plan for behandlingsforløbet. Derved sikres, at behandlingen og planen er målrettet netop dine behov.

Efter behandlingen er det vigtigt at forebygge nye problemer gennem rådgivning og vejledning, som din fysioterapeut vil hjælpe dig med. Vores holdning til behandlingsforløbet er, at patienten skal inddrages aktivt, for at opnå et optimalt resultat. Det betyder, at du ofte bliver instrueret  i specifikke øvelser eller træning som kan udføres hjemme. Det kan også være, at du kan deltage på et af vores holdtræningstilbud.

pexels-ryutaro-tsukata-5473184 (1)

Akupunktur

Akupunktur virker smertelindrende, den fremmer helingsprocessen og stimulerer blodgennemstrømning i vævet. Akupunktur  kan samtidig øge følelsen af velvære ved at stimulere nervesystemet.

Vi bruger akupunktur til  smerter i ryggen, nakken, skulder, hofte, knæ og ankel samt til hovedpine. Akupunkturen kan kombineres med elektrisk stimulering ved behov.

Akupunktur står sjældent alene, men kan kombineres med manuel behandling og træning.

KFN_Logo (1)